Σάββατο, 4 Αυγούστου 2012

ΚΑΛΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ

Pablo Neruda – Αργοπεθαίνει (Muere lentamente)

Αργοπεθαίνει
όποιος γίνεται σκλάβος της συνήθειας,
επαναλαμβάνοντας κάθε μέρα τις ίδιες διαδρομές,
όποιος δεν αλλάζει το βήμα του,
όποιος δεν ρισκάρει να αλλάξει χρώμα στα ρούχα του,
όποιος δεν μιλάει σε όποιον δεν γνωρίζει.


Αργοπεθαίνει
όποιος έχει την τηλεόραση για μέντoρα του


Αργοπεθαίνει
όποιος αποφεύγει ένα πάθος,
όποιος προτιμά το μαύρο αντί του άσπρου
και τα διαλυτικά σημεία στο “ι” αντί τη δίνη της συγκίνησης
αυτήν ακριβώς που δίνει την λάμψη στα μάτια,
που μετατρέπει ένα χασμουρητό σε χαμόγελο,
που κάνει την καρδιά να κτυπά στα λάθη και στα συναισθήματα.


Αργοπεθαίνει
όποιος δεν “αναποδογυρίζει το τραπέζι” όταν δεν είναι ευτυχισμένος στη δουλειά του,
όποιος δεν ρισκάρει τη σιγουριά του, για την αβεβαιότητα του να τρέξεις πίσω απο ένα όνειρο,
όποιος δεν επιτρέπει στον εαυτό του, έστω για μια φορά στη ζωή του, να ξεγλιστρήσει απ’ τις πανσοφές συμβουλές.


Αργοπεθαίνει
όποιος δεν ταξιδεύει,
όποιος δεν διαβάζει,
όποιος δεν ακούει μουσική,
όποιος δεν βρίσκει το μεγαλείο μέσα του


Αργοπεθαίνει
όποιος καταστρέφει τον έρωτά του,
όποιος δεν αφήνει να τον βοηθήσουν,
όποιος περνάει τις μέρες του παραπονούμενος για τη κακή του τύχη
ή για τη βροχή την ασταμάτητη


Αργοπεθαίνει
όποιος εγκαταλείπει την ιδέα του πριν καν την αρχίσει,
όποιος δεν ρωτά για πράγματα που δεν γνωρίζει
ή δεν απαντά όταν τον ρωτάν για όσα ξέρει


Αποφεύγουμε τον θάνατο σε μικρές δόσεις,
όταν θυμόμαστε πάντα πως για να ‘σαι ζωντανός
χρειάζεται μια προσπάθεια πολύ μεγαλύτερη
από το απλό αυτό δεδομένο της αναπνοής.


Μονάχα με μιά φλογερή υπομονή
θα κατακτήσουμε την θαυμάσια ευτυχία.



29 σχόλια:

  1. Μόνο και μόνο επειδή μου θύμισες αυτή την ταινία, αυτό το υπέροχο soundtrack που το θεωρώ από τα καλύτερα όλων των εποχών και αυτή την γυναίκα ηθοποιό που παίζει στην ταινία, σε λατρεύω.

    Έχεις γούστο αγαπητή μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι εμένα μου άρεσε πολύ η ταινία αυτή και η μουσική επένδυση. Σε ευχαριστώ για τα καλα σου λογια :-)

      Διαγραφή
  2. Αλήθειες που πρέπει να το λέει η καρδιά σου για να τις ακολουθήσεις πιστά και να μην συμβιβαστείς στην ζωή!
    ----
    Ωραία επιλογή στο soundtrack...
    Xάρηκα τόσο που σε ξανά είδα Περήφανη...
    Καλές διακοπές νάχεις

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι εγώ Καρυ μου, χαρηκα που σας ξαναειδα εσάς τους μπλογκοφίλους μου. Δε σας ξεχνώ ποτε.

      Καλο υπολοιπο καλοκαιριου γλυκιά μου!!

      Διαγραφή
  3. Kαλησπερούδια,

    ο Θεός μαζί σου και μαζί σας. Θα ψάξω την ταινία.

    Καλές διακοπές αν έχετε και όποτε έχετε.

    Angel από το Τάγμα Αγγέλων - Angels blog

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα, η ταινία είναι πολύ ομορφη, θα σου αρέσει πιστευω.

      Καλές διακοπές.

      Διαγραφή
  4. Τα πάντα αργοπεθαίνουν και δυστυχώς δεν το κάνουν μια κι έξω για να τελειώνουμε!
    Καλό καλοκαίρι να έχεις, όσο περίσσεψε ακόμα, αν είσαι από τους τυχερούς που μπορούν να κάνουν διακοπές.

    Η μουσική του Bacalov είναι λίγο μελαγχολική για το καλοκαίρι...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Επίσης φιλε μου καλο καλοκαίρι.

      Δε θεωρώ καθολου μελαγχολική αυτη τη μουσική, ίσα ίσα, αφηνει πίσω κάτι γλυκο και αισιόδοξο.

      Ας την ακουσουν οι φιλοι και ας κρίνουν.

      Διαγραφή
  5. Μανιάτισσα μου περήφανη όλα δεν μπορεί να τα πραγματοποιήσεις δυστυχώς.. κάτι σε κρατάει.. να είναι το λουρί της συνήθειας;

    Ας ακούσω το soundtrack...της αγαπημένης ταινίας!

    Χάρηκα που μπαίνοντας βρήκα μια μια τόσο δυνατή ανάρτηση!
    Φιλιά από τον Πειραιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όλα δεν μπορεί κανείς να τα πραγματοποιήσει, μπορεί όμως να προσπαθήσει.

      Να είσαι καλά γιαγιάκα μου κι εγώ χάρηκα πολύ που σε είδα εδώ.
      Φιλιά.

      Διαγραφή
  6. μακάρι να εμφυσήσει μέσα μας το καλοκαίρι αυτό λίγη από τη θέρμη του και παρέα με τη δική μας υπομονή να έχουμε το αναμενόμενο αποτέλεσμα, μακάρι.
    φιλιά, καλή εβδομάδα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μακάρι Σαμερ μου. Προς το παρον μας εμ-φυσά ζεστη.
      Φιλια!

      Διαγραφή
  7. Απλά συγκλονιστικό!!! Η ταινία είναι υπέροχη και το soundtrack το οποίο και ευτυχώς είχα αγοράσει τότε είναι σκέτο αριστούργημα!! Καλό καλοκαίρι εύχομαι!! καλή συνέχεια!! πολλά φιλιά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι φίλε μου, η ταινία είναι ένα ακομη χαμόγελο του συγχρονου Ιταλικου σινεμα.
      Καλο υπόλοιπο καλοκαιριου και φιλιά κι απο μένα!!

      Διαγραφή
  8. Yπέροχο!
    Ότι καλύτερο σου εύχομαι περήφανη μανιάτισσα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Επίσης Παντελή μου, ό, τι καλυτερο ευχομαι και για σενα!!

      Διαγραφή
  9. Καλό Καλοκαίρι και ποιητικό σαν του Nerouda :
    Μονάχα με μιά φλογερή υπομονή
    θα κατακτήσουμε την θαυμάσια ευτυχία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Οντως και μένα μου άρεσε πολύ το τέλος του ποιηματος.
      Καλο Φθινόπωρο τώρα πια...

      Διαγραφή
  10. Καλό υπόλοιπο καλοκαιριού!! Επιτέλους δρόσισε!!! Φιλιά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Χρόνια πολλά εύχομαι ετούτη τη μέρα! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φιλε μου σε ευχαριστώ, έλειψα για λίγο. Να είσαι καλά :-)

      Διαγραφή
  12. όμορφο μέρος... σοφά λόγια...μου αρέσει εδώ και θα περνάω ταξιδεύοντας και ψάχνοντας νέες ιθακες...να σαι καλά καλό καλοκαίρι να έχεις με πολλά χαμόγελα..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Kαλωσήρθες, χαρά μου να σε βλέπω εδώ, το μπολγκ σου είναι πολυ ομορφο. Καλό βραδυ...

      Διαγραφή
  13. Πολύ αγαπημένο το ποιήμα που ανέβασες. Ένα εγχειρίδιο ζωής, αν υπήρχει κάτι τέτοιο.
    Να περάσεις καλά το υπόλοιπο του καλοκαιριού!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστώ πολύ φίλη μου. Γυρισα και τώρα θα τα λέμε πολύ πιο συχνά.

      Διαγραφή
  14. Μαζευόμαστε σιγά-σιγά, ε?

    Υπέροχος ο Νερούντα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Aγαπημένη ταινία, αγαπημένος και ο Pablo Neruda :)
    Όμορφο βράδυ να έχεις !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Καλό Φθινόπωρο. Μάλλον εγώ δεν αργοπεθαίνω. Μου έκανε καλό που σε διάβασα.Καλό βράδυ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Καλά τα λέει ο Neruda, αλλά συχνά οι συνθήκες δεν σου επιτρέπουν να κάνεις κάποια απ' αυτά ή όλα... 'Ισως γι' αυτό η χώρα μας αργοπεθαίνει...

    ΑπάντησηΔιαγραφή