Δευτέρα, 1 Οκτωβρίου 2012

Στο Μουσειο του Νταλί

“A true artist is not one who is inspired, but one who inspires others.”
("Πραγματικός καλλιτεχνης δεν είναι  κάποιος που εμπνέεται, αλλά κάποιος που εμπνέει.")
Σαλβαδόρ Νταλί.



Στην πόλη Φιγέρας (Figueras), εκατόν τρίαντα περίπου χιλιομετρα από τη Βαρκελώνη, βρισκεται το πιο εντυπωσιακό μνημείο αυτοπροβολής στην Ιστορία της Τεχνης. Το μουσείο του  Νταλί.

Είχα την τύχη (και τη θέληση) να το επισκεφτώ, για να διαπιστώσω με τα ίδια μου τα μάτια ότι όντως, στη φαντασία και στη δημιουργία δεν υπάρχουν όρια.

Και όποιος μπήκε σε εκείνο το αλλοπρόσαλλο κτίριο, φιλότεχνος ή μη, είμαι σιγουρη πως δε βγήκε δυσαρεστημένος.

Οι παρακάτω φωτογραφίες δεν είναι επαγγελματικές και είναι ένα μηδαμινό δειγμα της απερίγραπτης παράνοιας που συναντησα σε εκείνο εκεί το μέρος.

Εν πάση περιπτώσει,  καλή απόλαυση!!




Ο πιο διασημος πίνακας του Μουσειου, αντιπροσωπευτικό δείγμα της καλλιτεχνικής ιδιοφυίας του δημιουργου του.Ο πίνακας "Aφιερωμα στον Λίκολν -Dalivision" έχει τον πλήρη τίτλο "Η Γκαλά ατενίζοντας από ένα παράθυρο τη Μεσόγειο Θάλασσα". Σε κοντινή απόσταση φαίνεται πίνακας της  Γκαλά (μούσας του Νταλί) , αλλά σε απόσταση είκοσι μετρων, ο πίνακας μεταλλάσσεται και γίνεται το πορτραίτο του Αβραάμ Λίνκολν


 Τα διάσημα αγαλματίδια (τυπου βραβειου Οσκαρ) που κοσμούν όλο το κτίριο.


Ενα από τα εκθεματα του μουσείου (και μάλιστα όχι από τα πιο παράξενα!!), είναι κι αυτη η μαύρη λιμουζίνα. Συνήθως όταν βρεχει, δε βγαίνουμε έξω. Σε αυτήν την περίπτωση δεν μπαίνουμε μέσα..
Γιατί μέσα στο αυτοκίνητο αυτό βρεχει καταρρακτωδώς!

Καλό μήνα φιλοι μου.

20 σχόλια:

  1. ποτέ μα ποτέ κανείς δεν έχασε από την τέχνη.
    τυχερή που το επισκέφτηκες το μουσείο αυτό!

    καλό μήνα, περήφανή μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Οχι μόνο δεν έχασε, αλλά κέρδισε πολλά.
      Καλό μήνα Λύχνε μου!

      Διαγραφή
    2. ακομα την θυμαμαι την ουρα. τυφλα να εχει ο αγιος πετρος. Αξιζε τον κοπο παντως.

      Διαγραφή
  2. Πράγματι εκπληκτικό μουσείο, όπως και το δίπλα με τα κοσμήματα. Ήταν ο λόγος που αποφάσισα να πάω στην Ισπανία, αλλά τελικά με κέρδισε και η Βαρκελώνη από μόνη της. Δυστυχώς το ταξίδι αυτό το έκανα πριν κάνω μαθήματα φωτογραφίας :-)) και βλέποντας τώρα τις φωτογραφίες μου από το ταξίδι αυτό (με αφορμή την ανάρτησή σου) συνειδητοποιώ πόση πρόοδο έχω σημειώσει :-) χαχαχα! να΄σαι καλά λοιπόν που μου το θύμησες!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι,εντυπωσιακό και αυτό με τα κοσμήματα.
      Η Βαρκελώνη είναι καλή, έχει ωραία ζωή όντως.
      Κοιτα οι φωτογραφίες μου είναι έτσι σκαναρισμένες και χωρίς καμία επεξεργασία Μ μου. Το ξέρω ότι δε λένε και πολλά, αλλά αυτές είχα :-)

      Kαι εσύ να είσαι καλά που με επισκέφθηκες εδώ!

      Διαγραφή
    2. Οι δικές σου φωτογραφίες είναι υπέροχες!

      Διαγραφή
  3. Υπέροχος χώρος το συγκεκριμένο μουσείο.
    Κι εγώ πήγα πριν κάποια χρόνια. Έπρεπε να περιμένω και κάτι ώρες στην ουρά έξω μέσα στη βροχή αλλά άξιζε την αναμονή και το μπουγέλωμα. Το μουσείο στεγάζεται στο χώρο αυτό που είχε σχεδιάσει ο ίδιος ο Νταλί για να χρησιμοποιηθεί ως θέατρο, πραγματικό στολίδι. Ένα παιχνίδι παραμυθένιο..
    Καλημέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. AnD μου,

      Την ουρά δεν τη θυμάμαι!!(πολύ περίεργο αυτό γιατί οι ουρές μου τη δίνουν αφάνταστα)
      Ναι, ο ίδιος ο Νταλί επιμελήθηκε το μουσείο αυτο, είναι δημιούργημα του στην κυριολεξία.

      Και για αυτό αρέσει τόσο σε ολους. Γιατί όντως πρόκειται για ένα παιχνίδι, ενδιαφέρον, ακατανόητο, αλλά ομορφο.

      Καλό σου απόγευμα.

      Διαγραφή
    2. Για να μη την θυμάσαι ήσουν τυχερή και έπεσες σε μέρα που δεν είχε! χιχιχι
      Εγώ είχα πάει καλοκαίρι και ίσως γι'αυτό γινόταν χαμός. Μάλιστα στη Βαρκελώνη δεν μπήκα σε κανένα από τα σπίτια του Gaudi' για τον ίδιο λόγο. Απεχθάνομαι κι εγώ τις ουρές. Όμως αυτό το μουσείο αξίζει.
      Καληνύχτα Μανιάτισσα!

      Διαγραφή
  4. Είσαι τυχερή πο το ειδες. Σ ευχαριστω που το μοιραστηκες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. "στη φαντασία και στη δημιουργία δεν υπάρχουν όρια"
    Συμφωνώ απόλυτα με αυτή τη παράμετρο
    Μεγαλοφυΐα υπήρξε ο Νταλί
    Τυχερή είσαι που βρέθηκες εκεί
    φιλιά πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Μπράβο που το επισκέφτηκες!!! Υπέροχο δείχνει!!! καλό βράδυ εύχομαι!! φιλιά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Μου εδωσαν βραβεια και εγω με τη σειρα μου πρεπει να τα μοιρασω.Για περασε απο το σπιτικο μου για την παραλαβη του βραβειου σου:)Τυχερη που βρεθηκες εκει.Να εισαι παντα καλα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. πράγματι μεγαλοφυής ο Νταλί και πολύ ενδιαφέρουσα η ανάρτηση αυτή φίλη μου... εύγε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Οντως ιδιοφυής ο Νταλί.
    Ευχαριστώ πολύ φίλε μου!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή