Τετάρτη, 3 Ιουλίου 2013

Εμεις κι ο Κάφκα

     Πριν κάποιο καιρό είδα ένα όνειρο. Είδα ότι με ειχαν καταδικάσει σε θάνατο.Με είχαν βάλει σε ένα σκοτεινό κελί και περίμενα, όπως ακριβώς είχα δει στο Πράσινο Μίλι, να με οδηγήσουν στην ηλεκτρική καρέκλα. "Εχεις μια τελευταία επιθυμία", μου είπε στεγνα το υποσυνείδητο και με αφησε μόνη με την τελευταία απόφαση της ζωής μου. Ξέρω. Οι περισσότεροι θα επέλεγαν κάτι απλο και καθημερινο. Ένα ωραίο γεύμα, την παρέα καποιου ανθρώπου, συγχώρεση, Ή κάτι απίθανο,  που δε θα έκαναν ποτέ. Μια τρελη, τρελή πτηση, μπάντζυ τζάμπινγκ από τα Ιμαλάια, ή ένα τσιγάρο με θέα τους καταρράκτες του Νιαγάρα, έτσι, για σπάσιμο στο θάνατο. Κι όλα αυτά για να μην εκφράσουν τη μια και μοναδική επιθυμία, που δεν τους επιτρεπόταν. "Θέλω να ζήσω".
     Όχι. Η δική μου επιθυμία, ήταν άλλη. "Θελω να μάθω το λόγο της καταδίκης μου". Βλέπετε κανεις δε μου είχε πει για ποιο λόγο θα πέθαινα. "Λες και θα αλλάξει κάτι...αφού θα πεθάνεις. Αυριο το πρωί θα πεθάνεις".
 Ξύπνησα μούσκεμα στον ιδρώτα. Δεν είχα πεθάνει. Τουλάχιστον, όχι ακομα. 

(στη μνήμη του αγαπημένου μου συγγραφέα Φραντς Κάφκα)


19 σχόλια:

  1. Τουλάχιστον ξύπνησες!
    Για φαντἀσου όσους ζουν αυτόν τον εφιάλτη και δεν είναι όνειρο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. χαχαχα Αυτη ειναι η αισιόδοξη άποψη. Μια παράταση πήρα απλά. Ελπίζω να απολαυσω τη διαδρομή, μέχρι την τελική καταδίκη. Οσο για την επιθυμία μου να μαθω το λογο του θανατου μου...ισως μεχρι τότε να μου έχει φυγει.

      Καλο βραδυ φιλε μου!!!

      Διαγραφή
  2. έχω δει κι εγώ ένα παρόμοιο όνειρο. πολύ σωστή η απορία σου.
    πρέπει να αναρωτιόμαστε για την αιτία των καταστάσεων που ζούμε. να ρωτάμε συνεχώς γιατί.
    ίσως έτσι να βγει μια κάποια άκρη...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σαμερ γεια σου και πάλι. Ναι, τα ονειρα που βλεπουμε οι άνθρωποι, ειναι τελικά παρόμοια. Ολοι έχουμε δει ότι πετάμε ή οτι πέφτουμε. Ο Φρουντ θα μπορουσε να βοηθησει σε αυτό αλλά το θεμα είναι τι κανουμε εμεις, τι κανουμε για να κατανοήσουμε τον εαυτό μας και τον κοσμο.

      Σε φιλω γλυκα.

      Διαγραφή
  3. Η διαμαρτυρία σου πέρασε!
    Πολλοί πεθαίνουν και δεν ξέρουν γιατί!
    Έντονα πολιτικό το κείμενό σου!
    Καλό ξημέρωμα!

    (τελευταία μου επιθυμία; να γράψω τις τελευταίες μου σκέψεις και να τις αφήσω πίσω μου!)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Nαι, ισως, άλλωστε οποιαδήποτε σκεψη του ανθρωπου είναι πολιτική πράξη. Από μικρή ειχα αυτήν την εκνευριστική συνηθεια. Να ρωτάω συνεχώς γιατι...

      Ωραια τελευταία επιθυμία. Εμένα μάλλον να κάνω ερωτα. Ετσι για να ξορκισω το θανατο. Και μετά να καπνισω ένα τσιγαρο που το έχω κοψει εδώ και 4 χρονια. Εκεί που θα πάω δεν υπάρχει φοβος να το ξαναρχίσω..χαχαχαχ.

      Σε φιλω.

      Διαγραφή
  4. Πολλά τα "γιατί" που μαζευτήκανε τώρα πια και δεν ξέρω αν πεθαίνουμε ή αν ζούμε ή πως ζούμε και σε ποιό κομμάτι της Ίστορίας θα πάρουμε μέρος....
    Απαντήσεις δεν βλέπω κοριτσάκι μου :-)

    Σε φιλώ πολύ
    Καλημέρα να έχεις !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. η ταπεινή μου προσέγγιση είναι πως έθεσες το μεγάλο Ερώτημα με έναν άλλο τρόπο... έθεσες το Ερώτημα 'γιατί να υπάρχω και να μην είμαι τίποτα' μέσα από τον καφκικό σου εφιάλτη... πολύ ενδιαφέρουσα η ανάρτηση που θα μπορούσε να εκπτυχθεί και να αποτελέσει ολόκληρη διατριβή... αποδεικνύεται πάντως ακόμη μια φορά πως το βίωμα είναι ισχυρότερο από το διανόημα... να είσαι καλά φίλη μου...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν το είχα σκεφτεί έτσι, επειδή ακριβώς ειναι βίωμα, δεν μπορώ και να το αναλύσω...πολυ ενδιαφερουσα η οπτική σου εκλεκτέ φίλε. Ναι το βίωμα ειναι ισχυρότερο από το διανόημα, αλλά και το διανόημα ειναι αποτελεσμα βιωματος. Αν είναι αποκομμενο, υπάρχει πρόβλημα.

      Σε ευχαριστώ που επισκεφτηκες το διαδικτυακο μου σπιτι!
      Καλημερα.

      Διαγραφή
  6. Καλημέρα περήφανη. Μου άρεσε αυτή η δουλειά πάνω σε κείμενο του Κάφκα. Ρίξε μια ματιά αν θέλεις

    http://www.youtube.com/watch?v=zbOLSY3sX9g

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Eίδα το βιντεο, πολύ ενδιαφέρον. Ευχαριστουμε πολύ φιλε μου που το μοιραστηκες μαζί μας.

      Διαγραφή
  7. Η απάντηση σε αυτό το γιατί ειναι κοινή και τοσο απλη που κανουμε πως δεν τη βλέπουμε. Ισως έτσι νιώθουμε σπουδαίοι. Έχεις τον χρόνο σου. Αξιοποίησέ τον. Σε φιλώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αν ειναι απλή, γιατι εχει χυθεί τοσο μελάνι και δεν υπαρχει καμια σαφής απάντηση; Ισως γιατί η απάντηση αυτή ειναι διαφορετική για τον καθενα. Απλή, δεν ξέρω αν ειναι. Απλό ειναι νομίζω να αποδεχτουμε πως απάντηση, στην πραγματικότητα, σεν υπάρχει.

      Μπορεί να μην καταλαβαινω το πνευμα σου Μ μου, αν θελεις, αναλυσε μου την αποψη σου περισσότερο.

      Καλό απόγευμα!

      Διαγραφή
    2. Πόσο εύκολο ειναι να αποδεχθεις πως θα σταματήσεις κάποια στιγμή να υπάρχεις; Εσυ! Ο τόσο σημαντικός άνθρωπος στη ζωή σου! Αυτό ειναι το δύσκολο φίλη μου. Πάνω σε αυτη τη δυσκολία μας να αποδεχθούμε ότι θα χαθούμε βασίζονται όλα. Κι όμως δεν γίνεται αλλιώς. Ολοι με τη σειρά τους. Ολοι πρέπει να πάρουμε λίγο χρόνο, λίγο χώρο και μετά να φύγουμε για να ακολουθήσουν τα παιδιά μας και τα παιδιά τους. Ειναι απλό να το δεις. Δύσκολο να το παραδεχθεις. Κι έτσι πλάθουμε ο καθένας το παραμύθι του. Κι αυτη ειναι φυσικά μόνο η άποψη μου :-) όπως ο καθένας έχει τη δική του! Σε φιλώ!

      Διαγραφή
    3. Ευτυχως που έκανες τη διευκρίνιση Μ μου, γιατι δεν είχα καταλαβει καθολου το πνευμα σου. Φυσικά και συμφωνω με την ομορφη ανάλυση σου και δεν έχω να προσθεσω τιποτα περισσότερο.

      Σε φιλω γλυκα. Καλημερα!!!

      Διαγραφή
  8. Πολύ ουσιαστική ανάρτηση
    με μία κεφαλαιώδη και θεμελιακή προσέγγιση


    φιλί περήφανο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ολοι...συνειδητα ή υποσυνειδητα
    "βιωνουμε" το φοβο του θανατου.
    Η αδικη καταδικη μας βαζει σε αιωνια "γιατι"
    κι οχι για την απαντηση τοσο
    μα για το γαμωτο.Σε διαφορετικη περιπτωση
    το ανομολογητο "μεσα" μας γνωριζει καλυτερα
    τα πρεπει απ'τα διοτι ...
    κι ετσι απλα....αφηνουμε την υλη...
    και μεταβαινουμε.

    Καλημερολουλουδο...

    ΑπάντησηΔιαγραφή